ترفندهایی برای کمک به بهبودی حافظه

۶ بازديد
 راه های زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش حافظه خود انجام دهید. با تحقیق راه های مفیدی برای افزایش حافظه پیدا خواهید کرد.

بازی های فکری یک روش عالی برای بهبود ذهن شما است. این مفهوم بسیار شبیه روشی است که ورزشکاران برای تقویت عضلات خود انجام می دهند. بازی‌های خوبی که حافظه را تقویت می‌کنند عبارتند از: جستجوی کلمات، بازی‌های فکری یا Scrabble.

یکی از تمرین هایی که به شما کمک می کند چیزها را به خاطر بیاورید، یادداشت برداری است. این به ایجاد جریان خون در قسمت هایی از مغز کمک می کند که به شما کمک می کند چیزها را به خاطر بسپارید. شما ممکن است توانایی خود را در به خاطر سپردن چیزهای مهم با تهیه یک مجله یا ژورنال به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

اگر تمرکز نکنید، اطلاعات را به درستی جذب نخواهید کرد. 

آنها را در مناطقی که اغلب به آنها نگاه می کنید، مانند مانیتور رایانه یا نزدیک تلفن همراه خود قرار دهید. این یادآوری های کوچک می توانند به شما کمک کنند تا مطمئن شوید هیچ چیز مهمی را فراموش نخواهید کرد.

بازی های حافظه می توانند به تقویت حافظه شما کمک کنند. همچنین اگر از مشکلات در رنج می برید، این بازی ها عالی هستند. 

برای داشتن حافظه بهتر از مکمل های جینسینگ استفاده کنید. جینسینگ دارای چندین ویژگی است که مغز را در جذب و حفظ اطلاعات بهبود می بخشد. همچنین می تواند برای سلامت عمومی شما مفید باشد. چای سبز همچنین ممکن است به طور طبیعی به افزایش حافظه شما کمک کند.


آموزش دادن به دیگران راهی فوق العاده برای حفظ حافظه شماست. به عنوان مثال، اگر در به خاطر سپردن رویدادها یا داستان های خاصی مشکل دارید، سعی کنید آنها را به دایره وسیع تری از افراد مرتبط کنید. این کمک می کند تا جزئیات را به ذهن خود بسپارید و فراموش کردن آن را سخت تر می کند.

حتی اگر در مدرسه یا کالج نیستید، همچنان ضروری است که تا آنجا که می توانید به یادگیری اطلاعات جدید ادامه دهید. اگر ایده های جدید را مطالعه نکنید، بخش هایی از ذهن شما توانایی های خود را از دست می دهد. وقتی نیاز دارید چیزهایی را به خاطر بسپارید، به احتمال زیاد توانایی خود را از دست خواهید داد.

مطالعات نشان می دهد که خواب برای حفظ حافظه شما در بهترین حالت مهم است. اگر تمرکز نداشته باشید، نمی توانید اطلاعات جدید را در حافظه بلند مدت خود ذخیره کنید.

مدیتیشن وسیله ای عالی برای بهبود عملکرد کلی حافظه و در عین حال بهبود سلامتی و کاهش استرس است. سعی کنید این کار را هر روز به مدت 30 دقیقه انجام دهید تا ذهنتان به ورزش مورد نیاز خود ادامه دهد.

موسیقی کلاسیک به بهبود حافظه کمک می کند. 

استرس می تواند شما را فراموشکارتر کند. وقتی چیزی را به یاد نمی آورید که کجا گذاشته اید، استراحت کنید. به جای اینکه از خودتان ناراحت شوید و صبر خود را از دست بدهید، به خودتان زمان زیادی بدهید تا اطلاعات را به خاطر بیاورید.

یکی از راه های کمک به جلوگیری از حافظه، ایجاد بسیاری از روابط معنادار است. مطالعات ثابت کرده اند که وقت گذراندن با عزیزان به فعال نگه داشتن مغز شما کمک می کند.

اگر زمانی که برای اولین بار نام افراد را به خاطر می آورید برایتان مشکل است، باید سعی کنید آنها را با فردی که هم نام او است مرتبط کنید. همچنین می توانید با یک فرد مشهور ارتباط ذهنی برقرار کنید.

زمانی که در حال به خاطر سپردن اطلاعات هستید، فقط روی موضوعی که پیش روی شماست تمرکز کنید. اگر در آن زمان حواس پرتی داشته باشید، ذخیره کردن چیزی در حافظه بلندمدت شما دشوار است.

اگر همه چیزهایی را که برای مطالعه نیاز دارید در بخش های مرتبط سازماندهی کنید، بهتر می توانید آن را به خاطر بسپارید. طرح کلی شما نیازی به تعلق ندارد. هر گروه بندی خوب است.

هنگامی که مردم در حال صحبت هستند توجه بیشتری داشته باشید تا به بهبود حافظه شما کمک کنید! اگر با فردی آشنا شده اید که با او ناآشنا هستید، نحوه املای نام آنها را تصویر کنید یا حتی از آنها بپرسید. در مورد نام آنها تعریف کنید ، این به شما کمک می کند تا بعداً آن را به خاطر بسپارید.

شما می توانید این درخت حافظه را تجسم کنید. اگر نیاز دارید مقدار قابل توجهی از اطلاعات را به خاطر بسپارید، با تمرکز بر ایده کلی شروع کنید و یک تنه را تشکیل دهید. سازماندهی اهمیت نسبی اطلاعات به این روش واقعاً می تواند به سرعت و دقت یادآوری کمک کند.

مهم است که به دنبال اطلاعات و نکاتی در مورد این وضعیت باشید تا بتوانید فرایند از دست دادن حافظه را درک کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.